Custom Search
"DEMI MASA MANUSIA SENTIASA DALAM KERUGIAN"

Thursday, October 14, 2010

Solat hajat, bantah konsert malam ini
Hazayani Zakaria

KUALA LUMPUR, 14 Okt: Dewan Pemuda dan Muslimat PAS Pusat, Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (Gamis) dan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) akan bergabung tenaga membantah konsert artis gay, Adam Lambert di Stadium Putra Bukit Jalil, malam ini.

Bantahan itu akan diisi dengan solat hajat beramai-ramai serta edaran risalah kepada pengunjung konsert yang dijangkakan dipenuhi oleh anak muda.

Menurut pegawai media DPPP, Fadhil Otman, pihaknya akan berkumpul di perkarangan stadium kira-kira 6.30 petang untuk mengedarkan risalah kepada orang ramai dan diikuti dengan solat Maghrib dan solat hajat sebelum meneruskan edaran risalah.

Pengerusi Lajnah Penerangan dan Dakwah DMPP, Aiman Athirah Al-Jundi pula berkata, Skuad Kita Bersaudara di bawah lajnahnya sedang berusaha mengerahkan ahli untu turun bersama-sama DPPP membantah konsert artis yang merupakan ikon 'gay' di Amerika itu.

Sementara itu, Gamis dan SMM akan mengerahkan kira-kira 500 siswa di sekitar Lembah Klang untuk hadir membantah konsert tersebut.

Setiausaha SMM, Mohd Ridzuan Othman berkata, bantahan malam ini akan diketuai oleh pengerusi majlis politik nasional Gamis, Ahmad Shukri Razak.

"Kami akan menyertai majlis solat hajat bersama Pemuda PAS," kata beliau kepada Harakahdaily.

Mohd Ridzuan berkata, risalah juga akan diedarkan kepada orang ramai yang datang ke konsert tersebut.

"Kira-kira 2,000 risalah membantah konsert itu telah dicetak untuk diedarkan malam ini," tambahnya.

Peserta perhimpunan itu juga akan membawa beberapa kain rentang membantah penganjuran konsert Adam Lambert.

Usaha itu ekoran bantahan awal kepada Agensi Pusat Permohonan Penggambaran Filem dan Persembahan Artis Luar Negara (Puspal) terhadap kelulusan konsert tersebut tidak diendahkan.

0 comments: